Laden met registratie (LMR)
Een Ecotap laadpunt met “Laden met registratie” biedt
verschillende extra mogelijkheden en voordelen.
- Het laadpunt is op afstand te benaderen door de helpdesk van Ecotap voor in geval van ondersteuning of problemen.
- Verrekenen en ontvangen van de afgenomen stroom van het laadpunt
- Software updates “over the air”
- Regie over uw laadpunt zoals het instellen van de kWh uur prijs
- In te stellen wel of niet openbaar laden
- Registratie en inzage in het stroom verbruik
- Loadbalancing en smart grid functie
Hiervoor moet het laadpunt met “Laden met registratie” eerst geactiveerd en gekoppeld worden aan een Ecotap account.
Dit account kunt u hier aanmaken.
Er zijn voor verschillende doeleinden en gebruik diverse abonnementsvormen beschikbaar. Klik hier voor meest actuele tarieven.
Na activatie van het laadpunt middels onze helpdesk zorgen
wij ervoor dat elke maand een factuur wordt gestuurd naar de bankrekening die bij de laadpas hoort.
Indien u een laadpas van een leasemaatschappij gebruikt, gaat
de rekening naar uw leasemaatschappij. Tegelijkertijd wordt een creditnota van hetzelfde bedrag naar het restitutie account gestuurd.
Wanneer u de eigenaar van het laadpunt bent, is dit uw privé
bankrekening. Op deze manier wordt u elke maand gecompenseerd voor elektriciteitskosten van het laden thuis.
Ecotap laadpunten die niet voorzien zijn van “Laden met
registratie” (LZR) kunnen geen gebruik maken van de hier genoemde functionaliteiten.
Deze laadpunten zijn dan naar keuze enkel te gebruiken met of de meegeleverde laadpassen of een af fabriek gemonteerde drukknop.
Indien u meer informatie wilt over de mogelijkheden neem dan
contact met ons op.